Ervaringen studenten
Diana, student TAT, nu Cabin Attendant CorendonIk ben werkzaam als Cabin Attendant bij Corendon. Ik heb veel geleerd van de Flight Safety lessen en ook van de communicatie lessen.
Ik heb veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om extra lessen en begeleiding te krijgen tijdens de sollicitatieprocedure. De docenten geven nooit op. Je kunt altijd langs komen voor advies en hulp. Na de opleiding heb ik dus ook veel gebruik gemaakt van de extra lessen en begeleiding zodat ik mijn doel kon behalen. Daarom vlieg ik nu bij Corendon!
Ik kom TAT opleidingen best wel vaak tegen als zij praktijklessen organiseren. Bij onze crew centre of op Schiphol. De docenten hebben altijd tijd voor een praatje. Een echt thuis gevoel, krijg ik ervan.
Bedankt voor de fijne en leerzame lessen en alle hulp na de opleiding!
Stephany, student TAT, nu Cabin Attendant EasyjetIk vond het een perfecte opleiding. Vooral als je in korte tijd jezelf wilt omscholen. Ik werk als Cabin Attendant voor Easyjet.
Ik heb zelfs deze opleiding aan mijn partner aangeraden. Mijn vriend gaat binnenkort ook starten met deze opleiding.
Lydia, student TAT, nu Cabin Attendant TransaviaDe opleiding sloot heel goed aan bij de eisen van luchtvaart/afhandelingsmaatschappijen. Daar het een algemene en uitgebreide opleiding betreft waarin veel facetten uit de praktijk worden besproken en uitgelegd door docenten die zelf in de luchtvaartbranche actief zijn. Zelf heb ik erg veel kennis opgedaan en mezelf verder ontwikkelt in mijn persoonlijke ontwikkeling.
Ik vind het erg prettig dat TAT docenten ervaring uit de praktijk hebben.
Koen, student TAT, nu Cabin Attendant KLMHet is een studie waarmee je wordt voorbereid op een baan bij een luchtvaartmaatschappij. Wil je dat erg graag en ben je bereidt intensief aan jezelf en je C.V. te werken? Dan ben je hier op de juiste plaats. Deze opleiding leert je niet alleen veel over de inhoud van het werk, hier krijg je ook de praktische tips en aandacht waar je veel aan hebt.
Misschien vraag jij je af waar de opleiding goed voor is, iedereen met een Havo of MBO 3/4 diploma kan immers toch solliciteren als steward/stewardess? Solliciteren op uitgebreide/ouderwetse wijze is niet makkelijk en zeker niet bij luchtvaartmaatschappijen die erg goed op je houding, gedrag en uitstraling letten. Niet voor niets dat heel veel mensen proberen te solliciteren bij bekende maatschappijen en er een fractie daarvan uiteindelijk wordt aangenomen. Bij TAT leer je hoe je daar mee om moet gaan en wat verstandig is om juist wel en niet te zeggen.
Ik zal je niet vertellen dat de opleiding makkelijk is, want dat vond ik niet. Zelf ben ik hier als relatief stugge Groninger binnen gekomen en voor mij was er flink wat getrek en geduw voor nodig, voordat ik door had hoe het moest. Ik moest echt werken aan mijn communicatieve vaardigheden. De theorie lukte mij wel, maar hoe je iets zegt is nog belangrijker. Mij is het gelukt bij de KLM, mede omdat ik er hard voor gewerkt heb en mede omdat TAT mij erg goed geholpen heeft. Daarom raad ik deze opleiding aan als jij dat ook graag wilt.
Nogmaals erg bedankt Nicole en ook alle andere leraren bedankt voor een leuke en leerzame tijd bij TAT!
Helga, student TAT, nu grondstewardess KLM
Ik heb eerst de Opleiding S/R/H gevolgd. Daarna heb ik de opleiding uitgebreid met de Opleiding IATA Travel Consultant. Ik ben voor deze opleidingen in één keer geslaagd. Ik heb een prettige tijd bij TAT gehad. Ik vond het fijn dat er in kleine groepjes wordt gewerkt. Heel leuk dat de docenten zelf uit de luchtvaart komen en ervaring hebben met solliciteren etc. Het lesmateriaal is in duidelijk taal geschreven, de tempo van de lessen kan ik goed volgen. De docenten leggen de stof heel helder uit. Mijn vragen over de lesstof werden altijd op tijd en deskundig beantwoord.
Shrihan, student TAT, nu Cabin Attendant CorendonIk ben na mijn studie bij TAT gaan werken als stewardess bij Corendon. Na mijn sollicitatie ben ik een paar weken op INI gegaan in Turkije. Ik herkende veel van de lesstof. En kwam dan ook makkelijk door de Interne Training. Nu vlieg ik voor Corendon! Ik ben heel trots en blij met mijn leuke baan. Bedankt TAT voor alles!
Saadet, student TAT, nu check-in agent KLM
Ik ben blij dat ik de opleiding heb gevolgd. En kan echt iedereen de opleiding aanraden. Van A tot Z werd ik goed voorbereid voor in de luchtvaart. Je leert bij TAT zoveel!
Ik heb geen moment getwijfeld of ik de opleiding zou gaan volgen. De sfeer op de open dag vond ik fantastisch. Ik zag al snel dat de lessen door echte professionals werden gegeven. Dus vlak na een bezoek aan de open dag heb ik mij ingeschreven. En een aantal weken later kon ik al beginnen.
Ik had tijdens de INI en de eerste weken op mijn werk bij KLM een enorme voorsprong op andere ‘nieuwe collega’s’. Veel IATA codes en procedures had ik al op school geleerd. Dus dat kwam mij allemaal bekend voor. Daardoor ben ik gemakkelijk door de interne training van KLM gekomen. Ook denk ik altijd aan de tips die ik van de trainers kreeg. Zij komen echt uit het vak en ik heb nog steeds iets aan de tips.
Ik zit soms samen met een vriendinnetje, die ook bij TAT op school heeft gezeten, achter de check-in balie. En dan zeggen we tegen elkaar; wie had dat nou kunnen denken. Wat zijn wij ver gekomen!
Wat ik het leukste vind aan mijn werk bij KLM? Ik werk achter de check-in balie van KLM Business Class. Ik vind alles leuk aan mijn werk. Vooral de leuke spontane verhalen van de passagiers. Ik kan dit werk nog héél lang blijven doen. Het verveelt geen moment. Ik geniet van de passagiers en het contact met collega’s.
Dank je wel TAT voor de leuke lessen en sfeer. Zelfs als wij een keer geen zin hadden of het een keer niet zagen zitten, waren de trainers zó ontzettend behulpzaam en aardig. Als ik het over mocht doen, zou ik weer 100% voor TAT kiezen.
Een tip voor iedereen; volg deze opleiding en ga voor je droombaan!
Soufian, student TAT, nu Customer Services medewerkerTijdens mijn opleiding ben ik gaan solliciteren voor de functie van Customer Services medewerker. Ik ben direct aangenomen voor de functie Customer Services medewerker bij een groot bedrijf in België.
Ik kom uit België. Elke lesdag ben ik met het openbaar vervoer naar school gekomen. Het was zwaar. De combinatie school en werk. Ik heb het er graag voor over gehad. In België heb je geen opleidingsinstituut voor IATA opleidingen. Daarom ben ik naar Nederland gekomen. Ik heb veel op internet gekeken. Maar kwam toch altijd weer bij TAT terug.
Op een gegeven moment ben ik langsgekomen voor een open dag. Ik voelde direct dat ik op de goede school zat. Na het gesprek mocht ik mij eventueel inschrijven. Ik hoefde er niet lang over na te denken. Een goede vriendin zei; als dit je droom is…ga er dan voor! Een paar weken later ben ik gestart met de Opleiding Allround luchtvaartdienstverlener.
Ik ben nu heel blij met mijn nieuwe baan als Customer Services medewerker in België. Ik ga in de toekomst nog een opleiding bij TAT volgen. Het is de snelste weg naar een erkend vakdiploma. En in België krijg ik bij sollicitaties zeer goede reacties op het IATA certificaat.
Sharalee, student TAT, nu check-in agent KLMBedankt voor de leuke opleiding. Ik heb veel geleerd!
Ik ben vrij snel na de Opleiding Allround luchtvaartdienstverlener gaan werken als check-in agent voor KLM. Mijn taken bij KLM bestaan uit het inchecken van passagiers en bagage, het begeleiden van passagiers bij de selfservice check-in en de passagiers stromen in goede banen leiden.
Ik wil doorleren zodat ik binnen KLM kan doorgroeien naar hogere functies. Ik ben nu zelfs bezig met het Harvard Management programma van IATA.
TAT heeft mij veel gebracht. Als je iets wilt, dan lukt het écht!
Falko, student TAT, nu Cabin Attendant British AirwaysTAT heeft een uitgebreid lessenpakket waarbij je lessen volgt van docenten met veel werkervaring in de luchtvaart. Hierdoor wordt niet alleen de stof behandeld maar krijg je ook heel veel praktijkvoorbeelden mee. Het lespakket is heel goed voor je zelfontwikkeling! Je leert op de juiste manier te communiceren en je weet aan het eind van de opleiding hoe je op de juiste manier een sollicitatieprocedure kunt voltooien.
Ik heb zelf heel veel aan communicatie, sollicitatietraining en flight safety gehad! Dit waren voor mij ook de leukste vakken om te volgen. Met deze vakken ontdek je jezelf en kom je erachter of de luchtvaartdienstverlening echt bij jou past.
Het verschil tussen het TAT beroepsopleidingen en andere opleidingsinstituten is dat TAT een veel uitgebreid lessenpakket heeft, kleine klasjes waardoor je persoonlijk goed begeleid wordt en lessen volgt van docenten met vele ervaring in de luchtvaartdienstverlening.
Na de opleiding ben ik gaan solliciteren voor de functie van Cabin Attendant bij British Airways. Ik vlieg nu intercontinentale vluchten. Mijn leven is in positieve zin veranderd. Ik reis veel, woon in London en heb het echt naar mijn zin.
Zoë, student TAT, nu Cabin Attendant TUIHet programma is een heel goede basis als je wilt werken voor een luchtvaartmaatschappij.
Voor mij was de internationale opleiding de doorslag om voor TAT te kiezen. De lessen zijn uitgebreid en je gaat met zoveel meer vakkennis de deur uit. Omdat het mijn droom was om in de luchtvaart aan de slag te gaan, ben ik naar een open dag bij TAT gegaan. De selectie dag was leerzaam. Ik kreeg eerlijke feedback waar ik ook direct iets mee heb gedaan. Zo had ik al iets geleerd, zonder nog maar 1 dag op de opleiding te hebben gezeten! Het gaf mij een goed gevoel dat docenten zo eerlijk zijn. De selecteurs gaven mij advies over welke studie ik het beste kon doorlopen. Maar ik kreeg ook tips hoe ik mijn communicatie al kon verbeteren. De open dag gaf mij al een goed beeld hoe het op de opleiding zou zijn. Tijdens de opleiding ben ik gaan solliciteren bij TUI.
Suzan, student TAT, nu Cabin Attendant TUIIk ben tijdens mijn opleiding aangenomen bij TUI als Cabin Attendant (stewardess). Ik heb veel gehad aan het IATA programma. Vooral toen ik aan recruiters moest laten zien wat ik allemaal weet over de luchtvaart. Docenten hebben mij ook veel verteld over hun ervaringen in de luchtvaart. Ik kon uit hun ervaringen putten. Ik kon echt toelichten wat het vak inhoudt.
Door de sollicitatietraining ben ik zelfverzekerder geworden. Ik had mij goed voorbereid. Ik heb mezelf tijdens de opleiding echt leren kennen. Daardoor verliepen de gesprekken tijdens de sollicitatie goed.
Ik ben een echte doorzetter. Als ik iets wil dan ga ik ervoor. Ik had aan het begin van de opleiding niet gedacht dat ik zover zou komen. Ik kan haast niet geloven dat ik ben aangenomen. Het was voor mij een droom en die is nu werkelijkheid geworden.
Je krijgt tijdens de opleiding echt een heel goed beeld van de luchtvaart. Je krijgt de positieve kanten maar ook de negatieve kanten mee.
Sofie, nu Cabin Attendant CityjetIk ben tijdens de opleiding aangenomen bij Brussels Airlines als Cabin Crew Member. Ik had niet verwacht dat ik zo snel zou worden aangenomen als stewardess bij Brussels Airlines. Als ik hier niet had gezeten, was ik nooit aangenomen. Ik heb heel veel geleerd tijdens de opleiding. Ik ben veel zekerder geworden.
Het lesprogramma stak goed in elkaar. De docent legt de stof helder uit. De goede opzet van de lessen heeft ervoor gezorgd dat ik de stof snel opnam.
Ik heb geen spijt van mijn deelname aan de opleiding. Ook al moest ik elke lesdag vanuit België komen. Ik zou de opleiding aanraden omdat het een goede voorbereiding is op je toekomstige werk (de INI en het sollicitatiegesprek).
Dana, student TAT, nu Cabin Attendant Cityjet
Ik had direct een goed gevoel over de opleiding toen ik vanuit België op de open dag kwam. Het is belangrijk dat je mensen rondom je hebt die je steunen. De school is een stimulerende omgeving.
Wat ik uit de opleiding heb gehaald?
1 veel meer zelfvertrouwen door het vertrouwen wat de docenten in mij hebben
2 ik durf mijzelf nu te laten zien en durf nu zelfs vooraan te staan!
Met als gevolg dat ik ben aangenomen als Cabin Attendant (stewardess) bij Cityjet. Ik ga tijdens de opleiding al vliegen voor deze luchtvaartmaatschappij. Ik ben héél trots en blij!
Ik zou deze opleiding aanraden want je leert zoveel! Ik wist meer dan de anderen die gingen solliciteren. Men heeft mij goed geholpen met mijn C.V.
Als er iets is, is er altijd persoonlijke begeleiding.
Ook vond ik het fijn om een kleine klas te hebben.
Sin Yan, student TAT, nu KLM GrondstewardessIk werk nu bij KLM als grondstewardess. Ik heb veel geleerd bij TAT. Vooral de lessen luchtvaartdienstverlening spraken mij aan.
De groepen zijn klein en je kan altijd van alles vragen. Het is een opleiding die zeker de moeite waard is om te volgen. Ik heb er altijd bij gewerkt. En ik kon mijn studie goed combineren met de opleiding. Mijn doel was om bij KLM te werken en dat is dan ook gelukt!
Jeffrey, student TAT, nu Cabin Attendant Transavia
Toen ik hieraan begon had ik nooit gedacht dat ik bij Transavia kon beginnen. Ik vond het fijn dat je met studenten samen het proces in gaat. Je kan bij elkaar terecht en er is veel herkenning bij elkaar.
De luchtvaart is een geheel eigen wereld. Je leert de luchtvaarttaal en je leert de gebruiken eigen te maken. De opleiding is voor mij levensveranderend geweest. Het is voor mij veel meer dan een studie geweest. Het is voor mij een life changing experience. Het is eigenlijk een school of life.
Je leert niet alleen uit boeken en van ervaringen van docenten. Je krijgt een scala van lessen die nodig zijn om te werken in de luchtvaart.
Ik heb van te voren geen twijfels over de opleiding gehad. Wel heb ik nagedacht over de opleidingskosten. Het is best een investering en ik hoopte wel dat ik er een baan aan over zou houden.
Ga het vooral doen. De ervaring is het waard.
Elivera, student TAT, nu KLM GrondstewardessDe reden dat ik dat gesprek bij KLM gehaald heb, heb ik te danken aan de opleiding. Ik heb van te voren wel nagedacht over de vraag of de opleiding de opleidingskosten waard is. Ja, het is het waard! Als je serieus de opleiding volgt, kom je gegarandeerd door de opleiding. En wordt je aangenomen bij een luchtvaartmaatschappij. Waar je ook solliciteert. Het kan niet anders. Ik ben daarvan overtuigd.
De opleiding is niet zwaar. Je doet een commitment. Dus je gaat ervoor. En het is vol te houden. Het is 20 weken, één dag per week. Er zijn voldoende pauzes.
Ik twijfelde of de opleiding te combineren was met mijn baan. Deze opleiding is dus te combineren met een fulltime baan. Twintig weken is te overzien. Gewoon een kwestie van goed plannen. Ik blokte 3 à 4 dagen in de week 1,5 uur voor het huiswerk.
De school is netjes en schoon. De docenten en trainers letter erop dat iedereen zich aan de kledingvoorschriften houdt.
Ik dacht aan het begin van de opleiding dat ik nooit bij KLM zou worden aangenomen. En nu ben ik tijdens de opleiding al aangenomen.
Als je naar de blauwe lucht kijkt, krijg je bij TAT een glimlach op je gezicht!
Lillian, student TAT, nu Cabin Attendant Transavia
Ik twijfelde nergens over toen ik mij aanmeldde voor deze opleiding. Het half jaar trok mij aan. De opleiding is goed te combineren met een baan. Het was soms wel pittig. Maar als je iets wilt, moet je het andere op een laag pitje zetten. Ik ben tijdens de opleiding niet echt tegen problemen aangelopen. Het ging vloeiend.
Ik heb tijdens de opleiding veel meer zelfvertrouwen gekregen. Ik weet nu alles over de luchtvaart. Ik heb veel geleerd op het gebied van gedrag en etiquette. Ik maak er in het dagelijks leven nu al gebruik van. Ik neem nu al de rol van stewardess aan. Wat mijn gedrag betreft ben ik wat vriendelijker en socialer geworden.
Ik heb op school een ’thuisgevoel’ gehad. Het is gezellig en klasgenoten helpen elkaar. De trainers vond ik héél fijn lesgeven. Ze kijken echt naar je persoonlijke ontwikkeling. Ik heb mij op het gebied van persoonlijke ontwikkeling echt ontwikkeld. Je wordt klaargestoomd om in de luchtvaart te gaan werken. Je hebt er echt iets aan.
Ik vond de rollenspeldagen met de acteurs het leukst. Ook de lessen Communicatie en Sollicitatietraining vond ik heel interessant.
Het is echt een hele fijne school. Ik heb het echt héél, héél fijn gehad. Ik ging elke week met veel plezier naar school.
Ik ben nu stewardess bij Transavia. Daar ben ik direct na mijn opleiding gaan solliciteren.
Eric, student TAT, nu check-in agent SwissportIk ben na mijn opleiding gaan werken als grondsteward. Ik was al wat ouder toen ik de switch maakte naar de luchtvaart. Ik wilde goed beslagen ten ijs komen en weten waar ik over praat als ik de werkvloer op ga.
De opleiding is professioneel opgezet. Ik heb bij TAT alle vaardigheden opgedaan die nodig zijn om aan de slag te gaan.
Dank!
Richard, student TAT beroepsopleidingen, nu check-in agent SwissportDe opleiding sluit erg goed aan op de praktijk. Heel veel onderwerpen die we tijdens de opleiding hebben behandeld kwamen bij mij terug tijdens de training van mijn nieuwe baan. Hierdoor was het voor mij veel makkelijker om de toetsen die we elke dag kregen tijdens de training met een voldoende af te sluiten. Ik ben aangenomen bij Swissport als passagemedewerker. Ik zou de opleiding aanraden, omdat het een leuke en korte opleiding is waarin je veel leert. Er wordt duidelijk les gegeven en je kan er met al je vragen terecht.
Romy, student TAT, nu stewardess TransaviaVanaf de allereerste schooldag voelde ik dat ik thuis hoorde in de luchtvaart. De sfeer op school is ontzettend goed. Iedereen is aardig en behulpzaam. Ik ben naar de selectiedag van Transavia geweest en mag op 2 maart beginnen met de INI! Volgende week donderdag heb ik de medische keuring en ga ik de kleding passen. Ik ben echt razend enthousiast over Transavia en wil niets liever dan bij Transavia beginnen. Ik ben tijdens de opleiding al aangenomen bij Transavia. Ik wil nog wel mijn TAT diploma halen dus ik kom nog terug om de examens te maken.
Jill, student TAT, nu Cabin Attendant TransaviaJe krijgt echt de sfeer van de luchtvaart mee. Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen. Ik zou iedereen aanraden om een opleiding tot stewardess bij TAT te volgen omdat ik van mening ben dat je je op deze wijze goed kunt voorbereiden op je toekomstige functie. Ik werk nu voor Transavia in de zomermaanden. In de wintermaanden ben ik KLM grondstewardess. Ik heb dit allemaal te danken aan het feit dat ik ooit besloot om via TAT opleidingsinstituut stewardess te worden.
Demi, student TAT, Cabin Attendant KLM Cityhopper–