Infosessie / open dag: donderdag 25 april

 Toen ik hier op de open dag kwam, had ik interesse maar wilde ook wel even de kat uit de boom kijken. Het leek mij too good to be true.

Al op de eerste lesdag merkte ik dat er vol passie wordt lesgegeven. Ik kreeg concrete feedback. Daar kon ik iets mee. Als je hier eenmaal op school zit, gaat het heel snel. Voordat je het weet mag je solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij.

Ik vind het ook fijn dat de directrice zelf betrokken is bij onze ontwikkeling. Ik voel dat de mensen bij TAT echt geïnteresseerd zijn in mij.

Ik vond de lessen Passagemedewerker en de lessen Flight Safety heel leuk. Het werk is veel meer dan een kop thee serveren aan boord. Ik heb geleerd om klachten af te handelen en om te gaan met moeilijke passagiers. Als je wilt werken in de luchtvaart moet je weten hoe het eraan toe gaat.

Ik had de lessen Customer Services wel onderschat. Ik moest er hard aan werken. Het is niet moeilijk maar je moet het steeds bijhouden en goed opletten. Als je steeds je huiswerk maakt, gemotiveerd bent en gewoon positief ingesteld, met een lach, lukt het wel. Kijk nou, uiteindelijk kan je bij Transavia terecht komen, net als ik!

Ook ben ik gegroeid op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Ik heb altijd de instelling gehad dat het toch niet zoveel uitmaakt wat ik zeg of doe. Ik dacht altijd laat maar….ik leg mezelf er wel bij neer. Ik ben veel zekerder geworden over wie ik ben. Ook qua omgangsvormen en communicatie heb ik veel geleerd. Ik zie dat terug in mijn gedrag. Ik ben echt gelukkiger geworden.

Het zijn mooie mensen hier. Die altijd lachen en vriendelijke zijn. Een mooi sfeertje. Net als thuis. Ook zijn ze streng. Maar dan op de goede manier. Want dat is ook zo in de luchtvaart.

De sfeer in de klas is de sfeer die je verwacht in een luchtvaartklas. De medestudenten zijn vriendelijk, sociaal en behulpzaam. Je moedigt elkaar aan. Je ziet elkaar niet als concurrenten maar als toekomstige luchtvaartcollega’s.

Michel, nu Cabin Attendant Transavia